THE Great Barrier Reef! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Evy - WaarBenJij.nu THE Great Barrier Reef! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Evy - WaarBenJij.nu

THE Great Barrier Reef!

Blijf op de hoogte en volg Evy

12 December 2012 | Australië, Port Douglas

Wa n suuuuuuuuuuuuuuuuuuper leuke dag da we weer achter de rug hebben, ongelooflijk! Hij is ook zó snel voorbij gevlogen!
Deze morgen werden we al om 8u op de boot verwacht en ik denk dat we rond 8u30 zijn vertrokken richting open zee. De zee is al de hele week vrij 'bumpy' dus werd het wel aangeraden een pilletje te nemen tegen reisziekte (daar zijn ze helemaal op voorzien op de boot en die verkopen ze dan ook..) In het heen varen wou ik toch maar het zekere voor het onzekere nemen en nam ik een pilletje, het was wel even wennen aan het heen en weer schommelen maar eigenlijk ben ik (gelukkig!!!) niet zeeziek geworden waardoor ik ben kunnen terugkomen zonder pilletje! (oyeahhh! kheb al echte zeebenen nu! ;) )
Onze boot ging naar 3 plaatsen in het outer great barrier reef! Aangezien we allemaal voor 1 intro dive (initiatie duik) hadden gekozen gingen we dus na de nodige uitleg over de fysica van de mens onder water en de gebaren die bij het duiken horen de zee in!
Nu ik kan u meegeven dat als ge nog nooit hebt gedoken en dat dan u eerste duik gelijk in open zee is, dat da best wel heeel beangstigend is in begin! *ahumahum* Ge kunt namelijk ni praten onder water, laat staan ademen als ge u buizeke kwijt speelt en ge kunt ni weg! lol
Dus eerst gingen we allemaal 1 per 1 5 min met onze duikintructeur onder water om een aantal handelingen te leren! Eens dat klaar was gingen we dus aan de hand van een groot touw dat naar de bodem van het rif gaat naar beneden! We zijn tot 12 meter diep gegaan, echt wel freakkyyyy in't begin!! Maar eens ge beneden zijt en gewoon rustig op u ademhaling let en begint rond te kijken dan denkt ge 'waaaaaaaauuwww..'(de wauw is dan zonder u mond te laten opvallen natuurlijk want anders hebde een probleem!!!) en wordt ge vanzelf zen en ist genieten!!
Kdenk dat onze duik zo'n 30min heeft geduurd :)
Daarna ging de boot naar de volgende plek int reef en gingen we snorkelen, ook hééél leuk want bovenaan, net onder het water oppervlak, hebt ge dus meer zonlicht, meer koraal en méér fluo leuke visjes!
Kheb een onderwater cam meegenomen maar die fotos staan allemaal op cd! En aangezien mijn fancy mini laptopje geen cd-reader heeft zullen die fotos moeten wachten tot in Belgie... Sorry! ;)
Daarna wast lunch time! lekker boven op't dek in't zonnetje! En dan naar de 3de plek!
Daar hebk ne zeekomkommer vastgehouden! zo cool! da voelt eigelijk een beetje gelijk een slang.. verry strange.. ;)
Zoals ik al zei, de dag vlooooooooooooooggg voorbij!
Eens aangekomen ben ik wel nog met Kev langs het medical center naar de dokter moeten gaan... Hij is er namelijk in geslaagd zijn trommelvlies een beetje te scheuren tijdens het duiken.. auwchhhh... maar het zou normaal vanzelf moeten genezen!
Seffens moet ik ook nog even ons Melissa gaan checken want die is ongelooflijk hard zeeziek geweest, ocharme... diez nu n lekker dutje aant doen en seffens moetk haar gaan wakker maken en heb soep en brood ;)
Tot zover men zuster evy duties van vandaag hihi

Twaz 1 en al genieten vandaag!

Tot binnenkort allemaal! X

  • 12 December 2012 - 14:12

    Annelies:

    JALOERSSS (weeral!!!!!) en heb je NIMO gevonden??
    Ik kijk al uit naar de foto's en volgende verhalen!

    Dikke kus x
    And miss my best friend!!!

  • 12 December 2012 - 17:44

    Chris:

    Hey big stuff zuster!!! leuk om mee te kunnen genieten- dike knuffel uit duffel! Chris

  • 12 December 2012 - 18:51

    Hilde Oger:

    Hey Evi,ik heb je avonturen al op de voet gevolgd en kijk er graag naar uit om het volgende in gedachten mee te beleven,het is voor mij dan even wegdromen uit het gewone leven,geniet nog met volle teugen en tot binnenkort,vele grtjs Hilde Oger

  • 12 December 2012 - 19:40

    Mieke Meersmans:

    Hey Evi

    Ik heb gisteren en vandaag uwe pa gezien. Hij kwam een nonkel bezoeken. Ik verpleeg hem natuurlijk extra goed hé;)!

    Als uwe pa zei dat hij uwe pa was, dan zag ik id trekjes van jou in hem? Grapig;-))

    verder op het werk the same. Kom na januari maar terug werken, want volk is hier nog nie bijgekomen hoor.

    Lieve groetjes
    Mieke

    (ook van uwe pa ;-))

  • 13 December 2012 - 08:57

    Claudia:

    Hello Sheila,

    Eerst even verklaren: blijkbaar worden de vrouwen in Australische slangtaal 'sheilas' genoemd, grappig niet? Maar serieus, Evi, geniet gewoon van alle die onvergetelijke dingen die je daar ziet. Probeer zoveel mogelijk vast te leggen op foto, video, CD...en organiseer een fijne reisverslagdag als je terug bent in ons Belgielandje. (PS: kan ik me dan al inschrijven? :-)
    grtjs
    Claudia

  • 20 December 2012 - 03:42

    Sofie Peeters:

    een reisverslagdagje is een super idee. Ik kom ook... Dan heb ik een beetje t gevoel da k daar ook geweest ben he ;) Byeee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evy

Veel kijk en leesplezier! =)

Actief sinds 27 Okt. 2012
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 15022

Voorgaande reizen:

20 September 2014 - 28 November 2014

Australia part II

22 November 2012 - 24 Januari 2013

Australië

Landen bezocht: