Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Evy - WaarBenJij.nu Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Evy - WaarBenJij.nu

Alice Springs

Blijf op de hoogte en volg Evy

11 Oktober 2014 | Australië, Alice Springs

Alice Springs

Zondag 5 oktober vertrokken we uit Adelaide. Terug met onze Southern railpass de trein op, maar deze keer ‘The Ghan’. Deze trein rijdt tussen Adelaide en Darwin. Een dagje later, op 6 okt, zijn we rond de middag aangekomen in Alice Springs! The red centre of Australia. En na 24uur op een trein met airconditioning te hebben gezeten konden we uitstappen in een temperatuur van 43°C…. van een kloppeke krijgen gesproken!!! Niet echt abnormaal hier natuurlijk, we zitten aan het begin van de zomer hier én in de woestijn dus… Maar gelukkig is dat tot nu toe zowat de warmste dag geweest! Meestal zitten we rond een 34 à 37°C.
Na een kleine 2 daagjez Alice verkend te hebben was het dan woensdag ochtend eindelijk tijd voor onze geplande trip! Om 5u30 werden we opgepikt met de bus door onze gids! Op naar Uluru, een 5uur durende rit.
Na onderweg geluncht te hebben en nog mensen opgepikt te hebben van de luchthaven konden we eraan beginnen. Om 14u00 hebben we de base walk rond Uluru gedaan. In het midden van de namiddag met de zon boven op de kop, in de woestijn, 9,4km wandelen rond deze enorme zandsteen. Ik heb die namiddag DRIE liter water gedronken!!! Ni normaal, zo heet. Maar we hebben de opdracht vlot volbracht met op de kop 2uur wandelen

• 12 Oktober 2014 - 20:46

De Waele Chris:

Fantastisch Evy! De herinneringen komen weer terug- exact 14 jaar geleden liepen wij eveneens in Uluru rond die enorme aardkluit! Onvergetelijk-we genieten hier mee- de groeten aan het oervolk daar! Enjoy it.
    Groeten Chris

• 14 Oktober 2014 - 10:47

Erna Van Den Heuvel:

Evietje,

Wat een verschil met belgenland, hier is het herfst !
    Mooie fotos, toch maar niet aan Roxy tonen.
    Nog veel plezier!
    Groetjes