Arrived in Adelaide! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Evy - WaarBenJij.nu Arrived in Adelaide! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Evy - WaarBenJij.nu

Arrived in Adelaide!

Blijf op de hoogte en volg Evy

03 Oktober 2014 | Australië, Adelaide

Hier zijn we dan, na een 43 tal uren te zijn onderweg geweest, gearriveerd in onze backpackers hostel!
We vetrokken woensdag om 11u55 STIPT! (daar kan onzen Belgischen NMBS nog iets van leren!!!) uit Perth met onze Indian Pacific train.
Dit is een 663meter lange dieseltrein die door the Southern outback rijdt.
Onderweg maakten we zo'n 3 stops. De eerste was savonds in Kargoorlie en duurde zo'n 3 uur omdat je daar aan een trip kon deelnemen als je wou. De volgende dag maakten we nog een hele korte stop om mensen te bevoorraden omdat we dan op het zeer uitgestrekte Nularbor plateau reden. Dit is zo'n 500km treinrijden door the middle of nowhere, zonder vegatatie. Enkel droge grassen, stenen en rood zand voor zover je kon kijken!
Onze volgende 'echte' stop was ook op dit plateau, in het stadje Cook. Ooit woonden hier een 200-tal mensen, nu nog 4...
Dit was een gevolg van de privatisering van de spoorwegen en aangezien het zodanig geisoleerd ligt... Bedenk maar.. de dichtstbijzijnde arts voor deze mensen in een 12uur durende autorit van hun verwijderd. Echt heel gek.
Nu, onze trein stopt hier nog steeds omdat Cook hem voorziet van diesel en water! Omgekeerd brengt de Indian Pacific voor deze mensen dan ook bevoorrading mee! In het hoogseizoen (zoals nu) rijdt de Indian Pacific 2x per week hier voorbij, maar de rest van het jaar is dit maar 1x per week. Je moet het toch maar willen doen zo leven!
Vanmorgen kwamen we in Adelaide aan rond 7u00, dit was een 20tal minuten vroeger dan verwacht. Het was eigenlijk heel relax de treinreis. Wel best lang... maar ach, ge kunt ondertussen heel veel van't landschap genieten! :-)
De temperatuur bij aankomst was 8°C (jaja.. dat is ook mogelijk in Australië) maar het zou vandaag een mooie dag met 26°C worden!
We verblijven nu voor 2 nachten hier in Adelaide tot onze volgende trein vertrekt, deze keer zal het 'The Ghan' zijn. Deze hoort ook bij The great Southern railways maar zal ons naar Alice springs brengen (en later ook naar Darwin)
Ondertussen zijn we ook weer een beetje door de tijd gerezen en zitten we ondertussen op +7,5uur van de Belgische tijd! We zijn dus 1,5uur vooruit gegaan. Dit blijft zo gedurende de reis in Adelaide-Alice Springs-Darwin.
Nu is het tijd om de city hier wat te gaan verkennen! Er zou hier een hele grote Fresh market zijn met ongelooflijk veel lekkere groenten en fruit! Ben eens benieuwd!
Foto's zal ik later vandaag of morgen uploaden!
Veeeeel groetjes!
Ievie (want dat is mijn naam hier!)
Off.... Aussie Spice! haha! Die hebben we hier pas bedacht lol!! :-)

• 08 Oktober 2014 - 21:04

Hilde Hofkens:

Hoi sister Evy,

Here sister Hofkens, blij en verrast om van jou een kaartje te ontvangen. Ik vind het geweldig dat je daar aan mij denkt!!
    Ik heb je reisverhalen gelezen en ga je zeker verder volgen. Geniet ervan en tot de volgende xxxxxx

• 15 Oktober 2014 - 23:59

Van Den Heuvel Erna:

Levie, aussi spice,

Merciekes voor de koala van down under, hij prijkt aan onze prikborden en waakt over medium-care,

Knuffel van zuster Erna